Аккаунт на oDesk закрыли без причины. Как восстановить?

Добрый день!

Сегодня ночью пришло письмо о том, что мой oDesk-аккаунт закрыт. В качестве причины указано "high number of negative client experiences when compared to other freelancers". При этом в последнее довольно продолжительное время активности на аккаунте не было (кроме периодического отклонения приглашений на собеседовния). В истории всего два заказа - один большой с пятизвёздным рейтингом, и второй - мелочь, без рейтинга. Не уверен, можно ли это считать признаком "negative client experiences".

Поддержка сразу ушла в глухую оборону отписываясь бесполезными сообщениями.

Очень неприятно получить бан ни за что. Причём бан пожизненный, без возможности завести новый аккаунт.

Сталкивались ли вы с подобными ситуациями и как решали? Как можно достучаться до живых людей? Что вообще можно предпринять в такой ситуации?

Ниже подробности, кому интересно.

Первое письмо от oDesk:
Abby Tyo, Oct 01 02:54 AM:
Hello Dan,

As part of an ongoing effort to monitor workplace quality, we periodically scan freelancer accounts to identify those with higher than average numbers of disputes, negative feedback, client concerns, or evidence of moving work off oDesk. While we don’t expect perfection, we do look for an overall track record of positive performance and take into consideration your entire work history.

Unfortunately, your account was found to have a high number of negative client experiences when compared to other freelancers, leading to a satisfaction level significantly below the average. As a result, your account has been closed.

For more information on why this action was taken, please refer to these FAQs: https://support.odesk.com/entries/23159318.

We regret any disappointment this decision may cause and wish you all the best in your future endeavors.

Regards,
The oDesk Trust & Safety Team


Переписка с поддержкой в прямом хронологическом порядке:
Dan P, Oct 01 01:30 PM:
Hello!

I received a notification saying my account has been closed due to "high number of negative client experiences". I think there is a mistake occurred. I have two completed jobs so far: one of them is hourly-paid one with about $3k revenue with 5-star rate, and another is a $75-job with no feedback given. I can't understand how can this be treated as a poor performance? Or maybe there is another way to get negative feedback which I don't know?

I've never been rude with customers. I've never aborted an accepted job half-way down. I'm trying to be responsive and react to new interview invitations withing 24 hours either by accepting or rejecting them. It's very frustrating to be banned especially when you trying to be a good guy as hard as you can.

Please let me know what I did wrong.

------------------------------------------------

Yen P, Oct 01 06:35 PM:
Hello Dan,

Thank you for contacting me regarding the status of your account.

Unfortunately, once your account has been closed it cannot be re-opened. I apologize for any disappointment this may cause. For more information about why your account was closed, please refer to these FAQs - https://support.odesk.com/forums/21652314.

Best regards,

The oDesk Trust & Safety Team

------------------------------------------------

Dan P, Oct 01 06:58 PM:
Hello Yen,

I'm not asking you to re-open my account yet. I'm trying to understand what went wrong. Please help me with this.

------------------------------------------------

Yen P, Oct 01 07:14 PM:
Hello Dan,

For more information about why your account was closed, please refer to these FAQs - https://support.odesk.com/forums/21652314.

Best regards,

The oDesk Trust & Safety Team
  • Вопрос задан
  • 4284 просмотра
Пригласить эксперта
Ответы на вопрос 7
@lastnast
Вот поэтому нельзя работать в одном месте. Вот так раз и не будет денег, а вы где-нибудь в Тайланде.
Ответ написан
Комментировать
gravyzzap
@gravyzzap Автор вопроса
Сегодня ночью мой аккаунт разблокировали! Ура!
Надеюсь все подобные случаи разрешатся положительно.

Вот такое пришло письмо:
Kristine D, Oct 04 02:50 AM:
Hello Dan P,

You recently received an email from us with the message that your account had been placed under review. This email was an error on our part and we apologize for the confusion it may have caused.

Here’s what happened—as part of a routine account review, yours was accidentally marked as having a high number of poor client outcomes. As you are freelancer in good standing with a strong work history, we hope you will accept our apologies and continue to do great work with us for many years to come.

If you would like to discuss this further, please let me know so I can schedule a convenient time for a call.

Regards,
The oDesk Trust & Safety Team
Ответ написан
@brasileira
У меня 17 положительных отзывов и общий рейтинг 4,99 из 5,00.
Не пользовалась сайтом месяц, т.к. была в отпуске и на работе завал. Зашла - заблокирована. Без объяснения причин, никаких уведомлений не было. 3-ю неделю не могу добиться даже причины от службы поддержки. Самое обидное, что действительно ничего нарушено не было и кроме автоматических ответов я ничего получить не могу, даже узнать в чем дело. Говорят, что заблокировали без возможности восстановления. Как с этим быть :(
Ответ написан
opium
@opium
Просто люблю качественно работать
судя по тому что это второй такой же пост явно что то тут не чисто 8)))
что то явно вы скрываете все.
Ответ написан
yurash
@yurash
если посмотреть на форум odesk там за последний месяц немало похожих случаев. Правда там говорят что вначале пришло письмо о том что аккаунт under review. В вашем (и моём на elance) случае даже ревью не было, мгновенный бан.

Account under review without any reasons https://www.odesk.com/community/node/34934
Odesk account under review https://www.odesk.com/community/node/35065
how long does it takes to complete an account review? https://www.odesk.com/community/node/35117
Odesk Account Under Review- What Exactly Should I Do https://www.odesk.com/community/node/35206
Financial account suspended question https://www.odesk.com/community/node/35106
financial account was suspended and a big sum blocked https://www.odesk.com/community/node/34881
Account under review https://www.odesk.com/community/node/34950
Accounts Review by Odesk https://www.odesk.com/community/node/35034
Account under review https://www.odesk.com/community/node/35048
Financial Suspension https://www.odesk.com/community/node/35125
Ответ написан
kubalskiy
@kubalskiy
Крым. Снимаю санкции. Дорого.

URCPqLxWpZQ.jpg

Мопед не мой.
Ответ написан
@dmatora
Во всех сложных случаях надо звонить в суппорт и просить связаться с русскоязычным представителем
Ответ написан
Комментировать
Ваш ответ на вопрос

Войдите, чтобы написать ответ

Войти через центр авторизации
Похожие вопросы